Reprezentanci pięciu środowisk hufca wzięli udział w sobotę 4 marca br. w warsztatach dotyczących promocji w hufcu. Spotkanie w warszawskim Liceum im. Adama Mickiewicza przygotował i poprowadził hm. Adam Czetwertyński. Podczas krótkiego warsztatu omówione została koncepcja odtworzenia Zespołu promocji i informacji. Uczestnicy spotkania próbowali znaleźć przyczyny obecnego stanu. Jako główny powód uznali brak aktywnych korespondentów, którzy powinni przekazywać na stronę hufca informacje o inicjatywach poszczególnych jednostek.
Dodatkowo starano się znaleźć rozwiązania, które mogłyby wzmocnić przekaz harcerskiej promocji. Jedną z koncepcji jest rozpoczęcie pracy u podstaw, czyli utworzenie szczepowych zastępów ds. promocji, które będą mogły wspomagać hufcowy zespół.
Obecni na szkoleniu wędrownicy i instruktorzy uznali także, że ważnym elementem naszej promocji jest posiadanie przez środowiska swoich stron internetowych. Obecnie większość jednostek korzysta ze stron jednego z portali społecznościowych. Uczestnicy warsztatu uznali, że jest to środek przekazu nietrwały, a dodatkowo nie do końca dobrze przez wszystkich odbierany. Obecni na szkoleniu pwd. Bogdan Ciechomski i Kacper Walczak zaoferowali swoją pomoc w tworzeniu takich stron, gdyby znalazło się chętne środowisko.
Na zakończenie spotkania każdy z uczestników zaprezentował konkretne działania, które podejmie w celu wzmocnienia obszaru promocji. Czy im się uda, pokażą najbliższe miesiące.
phm. Piotr Piskorski HR