1. Zbiórka wyborcza hufca
Wspólnie z Hufcem Praga-Północ stanowimy jeden rejon wyborczy i wybieramy trzech delegatów na grudniowy zjazd ZHP. Zbiórka zostanie zwołana rozkazem komendantki chorągwi na dzień 15 czerwca na godz. 10.00 w Zespole Szkół Specjalnych nr 89 przy ul. Skaryszewskiej 8. W hufcu jest już przygotowana lista instruktorów i kadry z czynnym prawem wyborczym.
2. Warsztaty przed HAL
Po zbiórce wyborczej w tym samym miejscu odbędą się przeniesione z 25 maja obowiązkowe warsztaty przed HAL dla kadry obozowej hufca (ok. godz. 13.30).
3. Zlot Hufca
8-9 czerwca na wyspie na błoniach Parku Skaryszewskiego odbędzie się zlot hufca PRZYSTANEK SHERWOOD. Informacje na stronie zlot.pragapoludnie.zhp.pl.
Zapraszamy wszystkich instruktorów i naszych przyjaciół (w tym rodziców) do odwiedzenia zlotu oraz do udziału w apelu zlotowym hufca w niedzielę, 9 czerwca w samo południe.
4. HAL 2013
Na stronie stoleczna.zhp.pl znajdują się Założenia organizacyjne HAL 2013.
Obowiązkowe szkolenie komendantów obozów i zgrupowań odbędzie się w pierwszym terminie 13 i 14.05.2013 (w Komendzie Chorągwi Stołecznej) w godzinach 18.00-21.00. Szkolenie w drugim terminie 18.05.2013 (w Komendzie Chorągwi Stołecznej) w godzinach 9.00-17.00. Szkolenie w trzecim terminie 25.05.2013 (w OSW Stara Dąbrowa) w godzinach 10.00-20.00. (Obiad zapewniony. Planowane jest ognisko z kiełbaskami. Dojazd we własnym zakresie).
Wszelkie pytania na temat szkolenia należy kierować do Skarbnika Chorągwi: skarbnik@stoleczna.zhp.pl
Kompletną dokumentację obozową w naszym hufcu należy złożyć do dnia 4 czerwca.
5. Kurs przewodnikowski dla dorosłych
Do 14 maja hm. Adam Czetwertyński czeka na zgłoszenia pod adresem adam@czetwertynski.pl. Pierwsza zbiórka odbędzie się 16 maja o godz. 18.00 w lokalu komendy hufca.
6. Biwaki drużyn i szczepów
Komenda hufca przypomina o terminowym dwa tygodnie przed imprezą zgłaszaniu biwaków drużyn i szczepów do phm. Anety Chabowskiej-Wachowicz na adres: aneta.chabowska-wachowicz@pragapoludnie.zhp.pl. Druk do pobrania ze strony hufca.
7. Elektroniczne książki finansowe drużyn i szczepów
30 kwietnia zamykamy prowadzone do tej pory książki finansowe i przechodzimy do prowadzenia ich na Google (zakładka dysk lub dokumenty). Bilansem otwarcia rozpoczynamy księgowania:
1. dokumenty gotówkowe (faktury gotówkowe i płacone kartami prywatnymi, KP, KW) – książka kasowa,
2. faktury płacone przelewem – raport bankowy.
8. Składki
Składki należy zbierać na konta środowisk i przekazywać stamtąd zbiorczo w odpowiednim terminie (20 marca, 20 czerwca, 20 września, 20 grudnia) odpowiednie kwoty (wg deklaracji z początku roku 2013) na konto składek hufca. Wyjątek stanowią instruktorzy, czyli osoby posiadające stopień przewodnika, podharcmistrza lub harcmistrza oraz kadra drużyn NS niezależnie od posiadanego stopnia – osoby te wpłacają składki bezpośrednio na konto składek hufca. Wędrownicy pełniący funkcje instruktorskie (poza NS) płacą tak jak zwykli harcerze, czyli na konto środowiska. Operacje na kontach środowisk wykonują z zasady przedstawiciele tych środowisk (komendant, skarbnik). Skarbnik hufca prosi o niezlecanie takich przelewów.
9. Działalność artystyczna drużyn NS
W czasie zbiórki szczepowych hm. Adam Sikoń podsumował pierwszą część przeglądu działalności artystycznej drużyn Nieprzetartego Szlaku (w tym roku ma on charakter chorągwiany). Szczepowi zostali zaproszeni na podsumowanie Festiwalu 4 czerwca o godz. 16.00 (sala Ministerstwa Gospodarki "Pod Kopułą" przy pl. Trzech Krzyży).
15 maja w OSW na ul. Patriotów 244 WDH NS przygotowuje turniej sportowy drużyn NS "Sport i zabawa".
10. KSI informuje
Do końca roku harcerskiego odbędą się dwa posiedzenia 9.05 i 13.06. Jest dużo chętnych. Komisja prosi zainteresowanych o sprawne i kompletne przesyłanie materiałów.
11. Służba kwatermistrzowska
Komenda Hufca dziękuje phm. Rafałowi Molasie i kadrze 288 WDHiGZ za sprawne uprzątnięcie magazynu przy ul. Podskarbińskiej. Kwatermistrz hufca hm. Janusz Gzyl będzie kontaktował się w sprawie prac kwatermistrzowskich na terenie hufca, które muszą odbyć się jeszcze przed latem.