Po zbiórce Rady Szczepowych 9 kwietnia

9 kwietnia odbyła się comiesięczna zbiórka szefów jednostek hufca. Spraw było dużo.

1. Komendantka Hufca podziękowała Szczepowi 288 WDHiGZ im. Kornela Makuszyńskiego za przygotowanie i przeprowadzenie Ekstremalnego Powitania Zieleni.
2. Komendantka złożyła też podziękowanie hm Annie M. Geniusz za utrzymanie i dalsze propagowanie zawodów na orientację, w tym „Lilijki 160”.
3. Pwd. Marcin Jóźwiak w imieniu hufcowego ZPI zaprosił na Warsztaty z tworzenia stron harcerskich szczepów i drużyn, które odbędą się w lokalu KH 18 kwietnia o godz. 17.30.
4. Pwd Agata Cieplik zaprosiła na warsztaty wędrownicze kadrę i wędrowników z drużyn hufca. Warsztaty rozpoczynają się 19 kwietnia o 19.00 i trwają do popołudnia 20 kwietnia.

9 kwietnia odbyła się comiesięczna zbiórka szefów jednostek hufca. Spraw było dużo.
 
1. Komendantka Hufca podziękowała Szczepowi 288 WDHiGZ im. Kornela Makuszyńskiego za przygotowanie i przeprowadzenie Ekstremalnego Powitania Zieleni.
2. Komendantka złożyła też podziękowanie hm. Annie M. Geniusz za utrzymanie i dalsze propagowanie zawodów na orientację, w tym  „Lilijki 160”. 
3. Pwd. Marcin Jóźwiak w imieniu hufcowego ZPI zaprosił na Warsztaty z tworzenia  stron harcerskich szczepów i drużyn, które odbędą się w lokalu KH 18 kwietnia o godz. 17.30.
4. Pwd Agata Cieplik zaprosiła na warsztaty wędrownicze kadrę i wędrowników z drużyn hufca. Warsztaty rozpoczynają się 19 kwietnia o 19.00 i trwają  do popołudnia 20 kwietnia – miejsce  prawdopodobnie Polewicz. Należy przygotować sobie śpiwory, wyżywnie na – dwie  kolacje i śniadania. Koszt i wszystkie szczegóły zostaną podane 15 kwietnia. 
5. W niedzielę 21 kwietnia w godz. 10-15.00 na terenie warszawskiego ZOO odbywa się gra dla zastępowych, koszt 20 zł (5 zł program + 15 zł bilet do ZOO), zgłoszenia do 18.04 na adres aleksandra.wojciechowska@pragapoludnie.zhp.pl
W grze biora udział zastępy zastępowych, natomiast drużynowi i przyboczni zaproszeni są do pomocy.
6. Namiestnicy  ze względu zimno  przenoszą  biwaki namiestnictwa zuchowego i harcerskiego na maj – szczegóły na najbliższych zbiórkach namiestnictw.
7. Letni kurs drużynowych zgodnie z planem kształcenia odbywać sie będzie od 18 sierpnia do 1 września br. w trzech etapach:: 
I etap  –  18 – 24 sierpnia  –  Stężyca – baza  obozowa
II etap –   24 – 29 sierpnia  – Ocypel 
III etap to startówka instruktorska w  Ocyplu.
Koszt  to 360 zł, zgłoszenia do 1 maja na adres zuzia.pacholczyk@pragapoludnie.zhp.pl (podajemy imię, nazwisko, datę urodz., drużynbę, stopień harc.i aktualnie pełniona funkcję).
8. Kurs przewodnikowski dla dorosłych „Na szlaku”. W zależności od potrzeb kandydatów może być przedłużony o tzw. nakładkę metodyczną – kurs drużynowych. 
16 maja o godz. 18.00 w KH odbywa się pierwsze wstępne spotkanie, 
29-31 sierpnia uczestnicy kursu mają obowiązek uczestniczyć w startówce instruktorskiej w Ocyplu (zwolnieni tylko czynni nauczyciele),
trzeci weekend września – zajęcia kursu przewodnikowskiego,
trzeci weekend października – zajęcia kursu przewodnikowskiego – zakończenie tej części,
trzeci weekend listopada – zajęcia kursu drużynowych (alternatywnie w zależności od potrzeb kurs zuchowy, harcerski i starszoharcerski).
Na kurs zapraszamy wędrowników i inne osoby chcące podjąć w ZHP służbę instruktorską, którzy ze względu na pracę zawodową nie mogą uczestniczyć w kursie letnim. Kandydaci powinni legitymować się maturą. Młodszych kandydatów zapraszamy na sierpniowy kurs młodzieżowy. Zgłoszenia do 10 maja mailowo na adres: adam@czetwertynski.pl
9. HAL 2013 w hufcu:
a.   Obowiązuje nowy wzór karty kwalifikacyjnej uczestnika kolonii i obozu w naszym hufcu. Karte można zamówić i wydrukować przekazując dane:rodzaj wypoczynku, termin, adres placówki i organizator na adres hufiec@pragapoludnie.zhp.pl
b.   Termin składania kompletu dokumentów upływa 4 czerwca br. Kompletne dokumenty to:
plan finansowy, raport organizacyjny, zatwierdzony plan pracy zgrupowania (zatwierdza phm Zuzanna Pacholczyk), zgłoszenie do Kuratorium z protokołem-opinią macierzystej straży pożarnej, ew. umowa z właścicielem obiektu.
c.  KH  przekazała  uchwałe z dnia 21 marca br w sprawie składki zadaniowej HAL 2013, która wynosić będzie 25 zł od każdego uczestnika obozu, kolonii hufca podczas HAL 2013. 
d.  Rada szczepowych podjęła  decyzje o przystąpieniu-kontynuowaniu  dotychczasowej polisy ubezpieczeniowej wykupionej przez KCh. 
10. Hm. Karol Gzyl przedstawił nowy dokument rozliczeniowy, który od 1 marca obowiązuje przy rozliczeniach faktur w hufcu. Wzór dostępny jest na stronie hufca i w księgowości oraz sekretariacie. Poinformował zebranych o prawdopodobnym wprowadzeniu od przyszłego miesiąca elektronicznych książek finansowych drużyn i szczepów. 
11. Przekazano wykaz środowisk hufca, w których nie ma jasnego wpływu składek członkowskich na konto. Jest to sytuacja niedopuszczalna. Szczepy i drużyny, w których jest taka sytuacja, będą proszone przez KH o wyjaśnienia. 
12. Komendantka hufca zwróciła uwagę szczepowych na przyszłoroczne plany pracy drużyn i szczepów i obowiązku przekazywania ich dyrekcjom szkół, w których działamy. Komendantka zwróciła uwage na ważną rolę drużynowego-wychowawcy w edukacyjnej i wychowawczej drodze ucznia-zucha, harcerza. 
13.  Hm. Adam Sikoń przypomniał o trwającym  festiwalu twórczości druzyn NS i zaprosił wszystkich do współpracy.
 
Następna zbiórka szefów jednostek – wtorek 7 maja 2013 r. godz. 18.30 w KH